Smink

Jag stör mig på folk som säger att smink bara är för tjejer. Varför tycker folk att det är så? Det är ju samma sak som att säga att hockey bara är för killar. Man avgör väl själv vad man vill hålla på med eller hur man vill se ut.
Sen om en man (en människa med penis) har på sig överdrivet mycket smink som t.ex läppstift och mascara så tycker inte jag att det är särskillt snyggt. Men vill man ha det på sig så ska man ju få ha det!

Jag tror att om bara några år så kommer mer än hälften av alla män sminka sig. Man ser faktist mycket fräschare ut.

Jag använder en bronzer, som gör att man blir lite brunare, fast den behövs bara på vintern. Sen använder jag puder som täcker alla små finnar o utslag. Inte för jag har så många, men ändå. Sen tar jag på lite rouge ibland, då får ansiktet snyggare form och färg.


Bronzer 399 kr



Pudret och rougen kommer ifrån Kanebo.
Pudret kostade 499 kr och rougen 250 kr

Va tycker du? Är smink bara för tjejer? :P

Kommentarer
Postat av: isabell

nej absolut inte, är man kille och vill ha smink för att man tycker man ser bättre ut med smink så absolut ska man få det.

Vi tjejer sminkar ju oss för att det ser bättre ut.. :D

2009-04-27 @ 15:48:35
Postat av: Trinidaz

Nej smink är inte bara för tjejer. Visst ska killar också ha det om de vill det. Men ibland kan de överdriva och de ser inte bra ut.



Men de är ju upp till var och en hur man vill se ut. Med eller utan smink !

2009-04-27 @ 16:45:34
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker både killar & tjejer kan använda smink. Hyn ser som sagt mycket fräschare ut med lite smink på så varför skulle det endast vara för oss tjejer? Killar vill väl också göra sig lite extra fina ibland?:)

2009-04-27 @ 18:24:22
Postat av: Linn

Självklart kan både killar och tjejer använda smink !

Fast till rätt nivå liksom, som du sa, inte läppstift och mascara - då är det överdrift!

Men puder, rouge, brunkräm funkar helt perfekt och man ser bara ännu fräschare ut :)

Ha det bra!

2009-04-27 @ 18:40:09
URL: http://linnieee.blogg.se/
Postat av: Anonym

njaaa de e för tjejer asså!

2009-04-27 @ 21:29:04
Postat av: Anonym

verkligen inte. ! alla som vill ska verkligen sminka sig,

2009-04-28 @ 07:57:22
URL: http://alicedagar.blogg.se/
Postat av: M (:

Nesh. Det spelar väl ingen roll..

2009-04-28 @ 22:40:07
Postat av: roggie

själv tkr jag killar ska BARA använda bronzer, men det andra som du använder tex puder och rouge kom igen där överdriver du lite!

2009-04-29 @ 00:46:41
URL: http://roggie.blogg.se/
Postat av: Snyggkille91som säger ja till smink!!

alltså var får man tag i kanebo pudret? har verkligen letat överallt men hittar det banne mig inte hah, sen det biotherm har jag inte pallat kolla upp för ja har så många men det kan vara värt att veta var man hittar det med :D kram

2009-04-29 @ 15:17:47
Postat av: Robin

sv till Snyggkille91som säger ja till smink!!



eh du hittar till i tex Åhléns eller NK... gå till någon affär med stort utbud av smink. kanebo är populärt :D

kicks och H&M funkar lixom inte :P

2009-04-29 @ 17:40:10
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: paula

det är för alla

2009-04-29 @ 19:48:56
URL: http://saftigthallon.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Klart att killar får sminka sig, däremot tycker jag vissa tjejer ska dra ner på det =)

2009-05-01 @ 17:46:09
URL: http://honpk.blogg.se/
Postat av: katarina

ja klart att killar också får sminka sig, bara man tänker på att det är snyggast om det ser naturligt ut!! :)

2009-07-08 @ 03:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0