Love

Ja... Kärlek... Det är ungefär ett år sedan som jag var kär senast. 
Underligt att jag inte kunnat bli det igen efter mitt senaste förhållande. Jag tror det beror på rädslan att bli sårad. Rädslan att överlämna sig själv i någon annans händer. Jag vill kunna göra vad jag vill och inte tänka på om jag sårar någon. Eller gå runt och tänka om min partner gör något som sårar mig.
Men jag tror det förhållandet jag hade senast (som tog slut för ett år sedan) gick väldigt snett ifrån början. Jag var ny på förhållandebiten och lärde mig under tiden hur det fungerade, allt blev bara fel och till slut tröttndade jag på alla tårar jag blev tvungen att fälla.

Det känndes så himla skönt att bli singel och inte behöva tänka på någon annan.

Men ett förhållande som fungerar bra måste ju vara underbart! Jag tror ändå det finns chanser på ett sådant förhållande.
Jag är inte så krävande, bråkar väldigt sällan.
Orsaken till att det blev som det blev i mitt förra förhållande var att vi på något sätt satte upp gränser på vad man får och inte får göra. Fick inte jag göra en sak, fick ju självklart inte han heller göra det.

Jaja, anledningen till att jag skriver detta är för att jag känner mig sugen på att vara kär igen! (fast man kan ju inte tvinga fram det) Have to go slow...
Men klagar inte på att vara singel heller, överlever. Känns lite ensamt ibland bara.

Får älska mina vänner så länge <3 haha.

En fråga bara. Finns det lyckliga förhållande? Med knappt något bråk alls?

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Du är då inte den enda sugen på kärleken kan jag erkänna robin :)

lyckliga förhållanden finns nog absolut, det gäller bara att vara rädd om det man har tillsammans och leva sitt förhållande på rätt sätt så funkar nog det riktigt bra. och framför allt, hitta rätt person för en själv! men bråk tillhör nog relationer sen finns det dom som innehåller mindre och vissa mer tyvärr :/

2009-02-05 @ 02:37:54
Postat av: j

"Jag är inte så krävande, bråkar väldigt sällan" - sött skrivet

2009-02-05 @ 02:53:10
Postat av: Robin

joo det hör väl till. men för mkt bråk är himla onödigt :D



och ja, jag kan va söt ibland. haha:)

2009-02-05 @ 03:29:18
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: L.

" fick ju självklart inte han heller göra det." - gillar du killar? :( inget emot det, vill bara säga att du är grymt snygg! :)

2009-02-05 @ 08:54:43
Postat av: :D

I want u bobbin :D

2009-02-05 @ 16:16:56
Postat av: Anonym

Älskar dina vänner bokstavligt talat?

2009-02-05 @ 17:19:49
Postat av: Christian

Hej Robin, kloka tankar du har. Man får klara sig själv tills man hittar den rätte. Men visst vore det underbart att ha tryggheten i en partner. Och visst existerar förhållanden utan massa stora bråk, det tror jag. Handlar nog om att vara lyhörd och respektera varandra för att man är olika som människor. Hur som helst, du verkar vara en fin kille (:

2009-02-05 @ 19:11:33
Postat av: Natalie

Det viktigaste i ett förhållande är ju iallafall att kunna lita på varandra!

2009-02-05 @ 20:23:20
URL: http://nattmysochmystild.blogg.se/
Postat av: T

Ett lyckligt förhållande finns, absolut. Men jag tror att alla har så himla svårt att hitta "den rätta" enbart för att man är för bestämd på hur man vill ha de. Och när man väl hittat ngn som man är kär i så blir man sårbar, börjar ställa krav för att inte behöva bli sårad. Och de slutar med att de blir för mycket tjaffs och man blir iaf sårad. Gäller bara att vara kär och att våga vara kär! Och lita på honom/henne.. annars är de kört redan från början!

2009-02-06 @ 10:19:17
URL: http://thessssans.blogg.se/
Postat av: Malin

vad gulligt skrivet :) självklart måste det finnas lyckliga förhållanden, det måste det väl? Men det gäller bara att hitta just Den människan som har Det.

2009-02-06 @ 17:13:33
Postat av: tove

Mycket sant sagt, det är inte värt det om det inte känns rätt, och man kan inte tvinga fram något.. Man får nog vänta in det bara :)

Jag tror att förhållanden utan bråk kan bli tråkiga rätt snabbt, tror att man kan behöva bråka ibland för att kunna sakna personen och sen bli sams igen.. Vissa förhållanden är ju beroende av det, av dramat, men jag tror nog att alla förhållanden kan behöva lite bråk då och då.

Hoppas du hittar den rätte.:)

2009-02-09 @ 16:30:55
URL: http://sternehall.blogspot.com
Postat av: adam

Ja självklart finns det lyckliga förhållanden där man känner hur man växer tillsammans med den andra :)

Bråk kan ju egentligen vara bra eftersom det för relationen framåt genom att man löser saker, men man måste bråka på rätt sätt så ingen tar skada :)

2009-02-11 @ 19:21:20
URL: http://adamsebastian.blogg.se/
Postat av: Elleeen

Hej Robin, det finns såklart lyckliga förhållanden. Det gäller bara att vara sig själv från början och inte spela någon annan. Redan då märker man om man passar ihop eller inte. Gör man det så tror jag att chanserna för att bråka minskar sedan innehåller nog tyvärr alla förhållanden lite småtjafs, men som du säger, mycket bråk är himlans onödigt. Det har du helt rätt i. Men att bråka ibland, eller ha diskussioner kanske stärker förhållandet. Det kan ju visa att man kan vara sig själv och säga vad man tycker. Du verkar vara en helskön kille och kärlek är nog närmare än du tror :)

2009-02-14 @ 14:09:41
Postat av: Anonym

Läser igenom din blogg just nu, fastnade på din fråga. Tror alla har sina upp & ner gångar. Men om ett förållande någon gång skulle bli helt felfritt, skulle personerna vara perfekta. Det tror jag däremot inte på. Nobody's perfect.

2009-02-15 @ 21:56:11
Postat av: Jasmine

läs mitt inlägg om kärlek va ;)

& som svar på dina frågor: det beror på hur man är som person. Själv är jag inte så svartsjuk av mig, och jag litar på den jag är tsm med om han inte gett mig anledning till annat. Sedan försöker man ju undvika tjafs & sånt, tär ju bara på förhållandet :P

2009-02-21 @ 10:57:46
URL: http://luxuriously.blogg.se/
Postat av: Isabelle

bråkar man inte i ett förhållande så betyder bara det att man inte känner varandra tillräkligt bra. Perfekta förhållanden finns inte eftersom alla har fel och brister. Men det är klart att man passar bättre ihop med vissa än andra :)

2009-02-22 @ 12:17:17
URL: http://typisabelle.blogg.se/
Postat av: katja

Undebara förhållanden utan bråk är absolut någonting som finns. det handlar bara om hur bra man går ihop och kompromissar varandra. Att man hittar likheter och olikheter men endå kan få vardagen att fungera :) Hoppas det löser sig, och att kärleken hittar till dig! :D

2009-05-02 @ 12:29:35
URL: http://katjisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0