This is me


Jag skulle vilja beskriva mig själv som person. Känns som ingen riktigt vet vem jag är.
Mina vänner och min familj vet mycket om mig. Men saken är den att jag brukar inte öppna upp mig för någon, så mina närmsta vet egentligen hur jag tycker och tänker. Ska inte ta upp allt i detta inlägget heller. Ska bara berätta lite om mitt självförtroende, mitt beteende och hur jag fungerar.

Mitt självförtroende var verkligen inte bra när jag var yngre, jag var jättebylg. Jag kan inte säga att jag varit mobbad, för jag har alltid haft vänner. Men har blivit retad och hånad för ett antal olika saker.

Det var först i 2.an på gymnasiet som mitt självförtroende började gå uppåt. Jag brydde mig mycket om mitt utseende och fick mer och mer positiva kommentarer. Detta gjorde att jag började känna mig mer bekväm i mig själv.

Att jag började gymma gjorde också att jag kände mig mer bekväm i mig själv. Folk slutade kalla mig flaggstång och benragnel.

Sedan i trean och efter trean har jag haft ett självförtroende på topp. Får massa positiva kommentarer om mitt utseende. Jag vill inte påstå att utseendet är ALLT, men det har hjälpt mig att utvecklas som person och kunna känna mig säker i mig själv. 

Nu kan folk tro att jag är divig och dryg bara för att jag "tror" jag är så himla snygg. Men det vet mina närmsta vänner att jag inte är, jag driver ibland med mig själv. Typ om en kompis säger "varför kollar alla på dig?" så kan jag svara "för att jag är så jävla snygg". Då är jag ju inte seriös (även om det kan vara orsaken att dem kollar)haha.

Det finns många killar som är snyggare än mig... Ser dem varje dag, så jag tror inte alls att jag är något speciellt. Så nu vet ni det.

Sedan kan jag betee mig väldigt omoget också. Jag är nog inte så omogen som folk kan tro, men jag tycker det är så tråkig att gå runt och vara mogen. Man vill ju vara ung så länge det går. Fast snart är det väl dax att växa upp lite! ;)

Jag tror jag är en person som är väldigt svår att förstå sig på, det är svårt att veta vad jag tycker och tänker.
Har aldrig varit bra på att prata om känslor, för jag har svårt att förklara dem i ord.
Fast detta gäller nog bara med familjen och vännerna, i förhållande är det anorlunda, då måste man öppa upp sig som fan.

jaja, detta kanske inte var så intressant, men ville bara förklara för folk som tycker jag är självupptagen, hemlighetsfull eller omogen!


Bara haft hemmakväll idag med PIZZA.


Ha en bra kväll:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bra som du är!!! Blir trött på folk som trycker ner andra, oavsett orsak.



Superbra att du nu är bekväm i dig själv!



Och du, att vara lång är HETT:)

2009-02-06 @ 21:56:58
Postat av: sebbe

du får ursäkta mitt fylle/dåliga uppförande på Gretas för några helger sen. hoppas du inte blev allf ör sur eller så. hat göttans

2009-02-06 @ 22:34:31
URL: http://fashionguy.blogg.se/
Postat av: Daniel K

Robin, fan vad stark av dig, jag känner igen mig så myket! Att du skrev det där var riktigt modigt. Men du.. du borde ha bra själförtroende trots dessa händelser, du ser bra ut! jag är avundsjuk. Du är så bra som person också, kom ihåg det!

2009-02-06 @ 23:05:55
URL: http://danielmk.blogg.se/
Postat av: Rickard

mycket intressant att läsa detta, fick en annan uppfattning och lite förklaring på vissa frågor!:)

starkt gjort!

Ses la imonkväll anatar ja haha:P

2009-02-06 @ 23:11:11
URL: http://rickeofmq.blogspot.com/
Postat av: Felicia

Du är sjukt snygg och visst det är inte allt, men du verkar verkligen vara en sån snäll person med:)

2009-02-07 @ 00:43:21
Postat av: Anita

Heej de är jag ^^ som känt dig längst tro ja!



Jag säger ba robin en sak! , du ska inte behöva förklaara något för alla töntar i världen? , alla kommer endå ha olika uppfattningar om dig, hur mkt du än förklara dig så kommer du endå få motgångar för de får snygga personer! och visst att du är lite av allt då och då? men vem är inte de ? , ja mena titta på mig ;) hhahahaha! gubben en sak ska du vet a , " den sista idioten är inte född än" , sååå baaaa skitsamma , och ge mig en kram imon! :D



De räcker väl om ja älskar dig :)

2009-02-07 @ 00:53:37
Postat av: Krille.N

Riktigt fint och bra skrivet! :)

En vän som du är antagligen väldigt svårt att få tag i.

2009-02-07 @ 09:25:06
Postat av: j

alla har vi olika saker som ger oss självförtroende, så länge man inte tror att det är det enda som utgör den vi är så är det ju lugnt, vilket du verkar förstå :) sen kmr ju alltid folk bry sig om saker som inte berör dem. Likt jag, som kommenterar en främlings blogg inlägg hehe

2009-02-07 @ 14:48:44
Postat av: j

Alla har vi ju olika saker som ger oss självförtroende, så länge man inte tror att det är det enda som utgör den du är så är det ju lugnt :) vilket du verkar göra..sen kommer ju alltid folk lägga sig i i saker som inte berör dem. Som jag, här och nu ;)

2009-02-07 @ 14:54:25
Postat av: wGlenny

Gud va ärligt och fint skrivet av dig Robin!

Hade aldrig kunnat tro att du varit blyg och att folk kommenterat negativt om dig. Men tss på dem, just look at you now! :)

Kärlek! <3

2009-02-07 @ 23:43:07
URL: http://metrobloggen.se/wGlenny
Postat av: C

Jag kan erkänna att jag trott att du tillhör en av dessa blåsta brats som tror att livet bara går ut på brun-utan-sol och fest. Men efter ditt någorlunda djupa inlägg får jag en annan bild.



Tänk på att mycket handlar om självkänslan, allt kretsar inte kring det yttre hela tiden. Tror man på att man är en vinnare så blir man en vinnare i andras ögon också. Alla söker vi väl bekfräftelse på olika sätt, men du står iallafall för det till skillnad från många andra som bara avfärdar andra som tycker något annat med att man är avundsjuk.



Var dig själv bara så fixar sig allt, och skit i folk som försöker trycka ner en, de mår oftast dåligt själva.

2009-02-08 @ 04:03:13
Postat av: aat

Jävligt bra skrivet! Brukar inte döma folk för hur dom ser ut, även om det kan ge så kallade "plus". Du verkar vara en bra kille! Ha de bra!

2009-02-08 @ 18:25:41
URL: http://aat.blogg.se/
Postat av: Mr J

Om du inte redan läst "Självkänsla nu" så skulle jag rekommendera dig till att göra det. Du snackar om att självförtroendet sitter i ditt utseende och det är ju bra att du äntligen är nöjd, men försök att alltid sträva efter flera saker som kan bygga upp och stärka ditt självförtroende och självkänsla. Som t.ex. att vara en riktigt bra vän eller bli riktigt bra på något.



Det är viktigt att kunna bekräfta sigsjälv. Det är just det som denna bok tar upp. Att inte vara beroende av vad andra tycker utan att kunna ge sig själv komplimanger och tro på det.



För den viktigaste personen i ditt liv är just du. Kom ihåg det!



/Johannes











Tänk vad underbar en blogg kan vara ibland. Här ställer du en del av livets frågor och så får du mängder av svar. Kanske också skulle skaffa en blogg ;)

2009-02-15 @ 22:40:39
Postat av: Dijana

bra skrivet!

att skriva ner sina tankar och känslor är ett steg på vägen :)

2009-02-17 @ 23:04:08
URL: http://djj.blogg.se/
Postat av: Alicia - Shopping, foto, ridning, sång

fint skrivet :)

& håller med. folk tror att man är världen bitch/självgodaste bara för att man får många positiva kommentarer. so not true!

2009-02-19 @ 01:37:08
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Klok grabb!

Inte för att vi känner varandra eller något, men jag håller med dig - så jävla skönt att bara vara sig själv ibland, barnslig och grejjer (a) det är tråkigt att vara "normal", man sak leva så länge de går vafän:D

2009-02-21 @ 10:55:18
URL: http://luxuriously.blogg.se/
Postat av: neda

wow. berörande. första gången på länge jag läser något som är ärligt.

2009-03-01 @ 17:10:37
Postat av: Andersson

Det verkar som du lite själv upptagen ändå nu när du ser bättre ut... än när du gick i skolan !!?

2009-04-10 @ 17:18:08
Postat av: krillebooi

tjatja!, krillebooi här ska du hänga med ut på stan ida eller?? tjatjaaa

2009-07-15 @ 15:14:58
Postat av: moa

Hej Robin , jag har läst din blogg lite fram och tillbaka , och tycker du verkar vara en helgo kille , snygg som satan är du också :)



Vilket gulligt videoinlägg du gjorde föressten! :)

2009-11-02 @ 21:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0