Fake Användare

Ja internet är ju en ganska stor del av våran vardag, iallafall för oss i den yngre generationen.
Jag vet inte hur det hade varit om internet inte fanns. Jag tror inte jag hade kännt såhär mycket folk, jag hade inte kunnat ha bra kontakt med alla jag känner och jag hade haft en jävla massa tid över till annat(A)

Men det jag vill ta upp i detta inlägget är hur sjukt opålitligt internet igentligen är.
Jag får höra på bilddagboken nästan varje dag att det finns någon som tagit mina bilder och gjort en annan bilddagbok eller att det är någon på msn som utger sig för att vara mig.

Här är bara några få PM jag fått på bdb senaste månden.
Börjar bli lite tjatigt:


vill bara berätta att det ä en kille på min msn som har din bid. Men såg ja den på snyggat o kolla bdb! Han säger att det ä han men?

bara en liten sak, är du medlem på hamsterpaj? Annars har du en liten fejk där : D

hej, finns det en i Norge som du har kopierat dig!
http://www.biip.no/Siimmii

MangeStekarN på bdb, han fejkar dej bara så du vet de.



Jag brukar inte bry mig så mycket när folk tar mina bilder, vad ska man göra lixom, skulle ta massa onödig tid om man skulle anmäla och skit. Vet att inte bara jag har detta problemet... Många killar och säkert tjejer oxå som har samma problem.
Men jag tror främst det är killar som blir bestulna på sina bilder, för det är nog oftast fula, osäkra eller gammla killar/män som tar bilder.
Jag förstår självlart varför dem gör det, dem vill kunna pratat med snygga och söta tjejer. Det är ju skit enkelt att bara ta någon annans bilder lixom!

Men detta kan ju få förödande konsekvenser. Hörde att det var någon som tagit den stilige Viktor Piepenburgs bilder och bestämmt träff med en flicka. Hon blev våldtagen?! :S och flickans föräldrar ringde Viktors föräldrar och var agra.

Så jag säger till alla er tjejer som läser. SLUTA VAR SÅ JÄVLA LÄTTLURADE! Ni måste ta reda på om personen finns på riktigt! Det gör jag alltid, är alltid misstänksam när jag pratar med nytt folk på internet.

Så jag hoppas verkligen inte nån jävlen som har mina bilder planerar att våldta någon, för jag vill inte bli inblandad av något sådant utan att ha gjort något.
Har redan blivitt utskälld flera gånger av tjejer som säger att jag playat dem :S men hallå... Jag har inte ens pratat med er:S

Hoppas ni är försiktiga ute på nätet allihopp:)


Kommentarer
Postat av: Stian

Det sier jo bare litt om hvor tragisk folk kan være!!!

2009-06-10 @ 00:48:03
Postat av: kajsa

så jädrans bra skrivit , och så himla sant . verkligheten är inte klok.som du säger de är hur lätt som helst att sno en bild på någon helt annan och sätta upp en fejkfasad. och de sjuka är att de flesta går på de också. vet inte hur många jag haft som addat mig och påstått sig vara viktor helt ärligt. ;s så fruktansvärt pinsamt.

och de här, fyfan. men och andra sidan de flesta har webbcam nu för tiden. de är ett bra sätt att se att de verkligen är den personen man pratar med.

aldrig att ja skulle träffa någon från nätet sådär. ush. men tyvärr gör många de , och de är riskabelt .

bra blogg , ligger på favoriter nu (a) ;D

2009-06-10 @ 11:22:56
URL: http://kajsanihlens.blogg.se/
Postat av: allis

grymt bra skrivet. synd att de inte finns fler som tänker dom du gör för du ahr verkligen rätt.

2009-06-10 @ 15:45:45
Postat av: Marcus

Jag vill inte visa bild och ,nej jag är inte ful men är rädd för att nån snor dom och så :/ Det borde vara © på alla bilder :)

2009-06-10 @ 18:03:34
Postat av: Victor

Haha älskar att folk inte har bättre för sig än att hålla på sådär. Fan vad glad jar är att jag slipper sånt iaf

2009-06-10 @ 18:03:35
URL: http://vipee.blogg.se/
Postat av: Victor

Fan vad illa :( så mycket för det hoppandets

2009-06-10 @ 19:03:21
URL: http://vipee.blogg.se/
Postat av: drift-style@ bdb

ALLA tjejer, starta cam med dem ni tycker e snygga eller planera träff med! se om den ni snackar med inte är fejk eller så :O

2009-06-18 @ 20:05:59
Postat av: mickan

Du bloggar & skriver om väldigt bra saker! (Y)



2009-06-18 @ 23:43:56
Postat av: Elin oså

Bebbii, du skulle skrivit med det om han som filmade dig i CAMEN!! Med andra ord så hjälper det inte ens att starta cam med folk nu för tiden, för till och med det kan vara fejk.. Bajs. Hahah, SÅ JÄVLA STÖÖÖRT!! x'D <3

2009-06-20 @ 15:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0