Chicken tikka masala

Imon var det dags för matlagningn igen. Nu är det mångkulturell mat som vi ska laga. Min grupp har riktat sig in på hinduistisk mat. Alltså Indiskt!

Jag ska laga Chicken tikka masala. Hittade receptet på recept.nu. hehe.

Hoppas det kommer se lika gott ut som på bilden.

Ingredienser
300 g kyckling
0.5 hackad röd chili
3 dl grädde
3 st salladslökar
1 st gul eller röd paprika
3 msk tomatpuré
1 msk hackad ingefära
0.5 dl hackad koriander
1 st hackad vitlöksklyfta
2 tsk garam masala
4 dl basmatiris
kardemumma, hela kärnor
1 st kanelstång
gurkmeja

Raita:
0.5 gurka
1 burk matlagningsyoghurt
0.5 dl mynta
ev. vitlök

Fan jävligt mkt olika kryddor, blir dyrt för mig eftersom det är vi själva som får köpa in och stå för kostnaderna ^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu måste jag bara frågaa dej,, vilken är din riktiga bdb???:o

du är jävlit het iaf (A)

2009-09-21 @ 21:19:04
Postat av: Alexandra

tja! nice blogg! (:

2009-09-22 @ 14:37:17
URL: http://alexandrasjoblom.blogg.se/
Postat av: hanna

fan va gott :) hoppas det blir bra då (a)

2009-09-22 @ 16:55:24
URL: http://hannapannaplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0