Svar på tal

Angående mitt inlägg om tiggarna på Göteborgs gator!
Folk kommenterade ungefär såhär på det jag skrev:

vilken idjot du är aså hon kanshe inte hade pengar din jävlla skit skaffa et live sen kan du gå och skriva om dom som inte har pengar du sjläv har pengar så men kanshe hon elle dom andra har inte pengar din lilla rasist


Herregud,är du helt seriös?
Det här var nog det mest korkade inlägget du har skrivit på din blogg. Håll dig till saker du förstår istället



Då vill jag förklara lite tydligare vad jag menar... Jag tycker jättesynd om hemlösa och fattiga människor.
Men dom hemlösa och folk som har ont om pengar får hjälp av staten..
Dessa tiggare vill inte få hjälp av staten! Dom kommer till Sverige för att det är bättre betalt på Sveriges gator än att jobba i Rumänien!

Det tycker jag är fel.. Precis som man ska lära hundar att inte tigga ska man lära människor att inte göra det!
Så ni som tycker jag är helt ute och cyklar kan väl komma med bättre motargument än att jag e korkad...
Argumentera emot mig! Snällla gör det, ställ er på tiggarnas krimminella sida och argumentera.

För om det nu är så fel att skicka hem dom, varför gör då polisen det, polisen om någon har väl rätt ?!
Stod till och med i tidningen att tiggarna blev glada att Sverige betalade deras flygbiljett hem.

"In your FACE"


Kommentarer
Postat av: Patrik

Duktig gumma

2010-04-27 @ 14:30:19
Postat av: Catricia

Robin , jag tycker du har rätt i det du skriver :)

2010-04-27 @ 18:55:59
URL: http://catriciacalleberg.blogg.se/
Postat av: izabelle

helt rätt i det du skrivr robin, och pricken över i var att du skrev " IN YOUR FACE " på slutet, HAHAH :D keet it up man !

2010-04-27 @ 19:28:29
Postat av: Annakariin

Hahah, du har helt rätt. Dem bara smuttsar ner stan och gör ingen nytta. Du är bäst!:)

2010-04-27 @ 19:55:15
Postat av: Alexander Burman

Gillade ditt föra inlägg om "tiggarna på Göteborgs gator". Blir dock förvånad och besviken varför du tagit bort "det" inlägget och återigen försvarar dig i frågan.



Det du säger är rätt och jag instämmer totalt. Många vet tydligen inte att "hemlöshet" inte finns i Sverige. Enligt lag hjälper staten / socialkontor i kommun, skillnaden är "VILJAN", precis som du beskriver det. Dessa "hemlösa" väljer detta liv, tackar NEJ till hjälpen och tigger för att dom inte orkar jobba. Skicka hem dem till tex, "Rumänien" igen isf.



Så som sagt; (Ta inte bort ditt inlägg nästa gång) "Stå på dig, annars gör någon annan det"

2010-04-27 @ 21:24:39
URL: http://alexanderburman.blogg.se/
Postat av: ina

rätt sååå

2010-04-27 @ 21:47:16
Postat av: Robin-of-sweden

MEn Alex jag har inte tagit bort det förra inlägget :D hihi.

2010-04-27 @ 21:59:57
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Frida Schneider

Bra sagt Robin!

2010-04-30 @ 00:26:07
URL: http://fridaschneider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0