varför ska tidningarna skrämmas hela tiden?

Solarium lika canceframkallande som arsenik

Personer som solar solarium löper 75 procents högre risk att utveckla melanom - den farligaste formen av hudcancer.
Solarier anses nu lika cancerframkallande som arsenik, rökning och asbest.

Jag tänker inte sluta sola solarium bara för man hört sånt!
http://www.expressen.se/halsa/1.1655205/solarium-lika-canceframkallande-som-arsenik


Okej man har 75% större chans att drabbas av hudcancer, men hur stor är risken att få hudcancer om man inte solar?! Typ 0,1%
Så risken är fortfarande liten, tidningar vill bara att folk ska läsa^^


Är du rädd för att sola solarium?

Så synd att jag inte tog kort på dagens händelse...
Caroline på jobbet fick MC Chicken sås i hela håret! haha, fy fan va kul.
Det var matkrig^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej usch! ja solar aldrig solarium, kommer aldrig göra de heller =O

sluta du med robin

2009-07-29 @ 21:59:32
Postat av: Desideria:)

Det är bara löjligt, jag har solat solarium ett antal gånger sen 3år tillbaka typ, inte fått canser än.... enligt forskare kan man juuh få kanser utav allt:P

2009-07-29 @ 22:50:36
URL: http://flingeeeling.blogg.se/
Postat av: DAVID

haha jag brukar sola solarium ofta förutom på sommaren.

2009-07-29 @ 22:52:54
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/
Postat av: Robert

Jag har bara solat solarium en gång, men jag är inte rädd för det, fast det är ganska dyrt och tråkigt :P. Jag föredrar sola i trädgården med musik/radio, men just nu verkar det aldrig vara soligt!

2009-07-30 @ 01:56:38
Postat av: Yuki

läkarena säger att man kan få canser av allt nuförtiden xD jag solar solarium, o tänker int sluta med det heller.

man kan ju få hudcanser av att ligga ute i solen och sola med, och det är många som gör det som aldrig heller kommmer sluta med det.

2009-07-30 @ 09:24:06
URL: http://yukiyoursic.blogg.se/
Postat av: lilla lisen

min pappa gick bort i hudcancer för typ 4 månader sedan. han solade inte direkt solarium, vi hade ett hemma ett tag men han solade inte mycket. dock satt han mycket ute i solen på grund av att han höll på med dykning och det blev mycket väntande på stranden.. :/ men om det är det som är den avgörande faktorn har jag ingen aning om.. jag tror det är dumt att sluta med allt bara för att "man kan få cancer" det ska man ju till och med kunna få för att man äter chips haha. vilket min pappa gjorde väldigt mycket :)

well, allt i lagom doser så har det nog ingen risk!

2009-07-30 @ 11:17:10
Postat av: jennifer =)

tänker verkligen inte sluta sola för man hör sånt,herregud man kan fan få cancer vad man än gör nu förtiden , snart blir det väll att man inte ens får gå utanför dörren !

2009-07-30 @ 17:08:33
URL: http://ahliiin.blogg.se/
Postat av: H

läs min nya blogg !



stylebyh.blogg.se

2009-07-31 @ 19:35:21
URL: http://stylebyh.blogg.se/
Postat av: caroline

JAHA DU, du tyckte såsen i mitt hår va kul? Där ser man ... Haha

2009-08-05 @ 01:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0