Får han göra så?

Idag fick jag sms av min ifrån chefen ifrån mitt förra jobb Mc Donalds.
Han skrev såhär:
"Hej robin det är W****. Ja vill att du lämnar tillbaka arbets kläderna senast nu på torsdag. Annars kommer jag att skicka en faktura till dig."

Men saken är den att när jag slutade så var han på semester, jag la klädern i mitt skåp på jobbet.
Då svarade jag lite kort "Dem ligger i skåpet"

Han trodde ju jag hade dem hemma, men eftersom dem var på jobbet tänkte jag att "ah då är det ju lungt, då kan han bara ta hand om kläderna.

Men korkad som han är så skrev han "då får du komma och ge kläderna till mig".

Fattar inte vad problemet är, kläderna är på jobbet, 10 meter ifrån hans kontor. Varför ska jag komma o lägga dem i hans hand ?! :S
Hade lust att skriva "orkar inte, skicka du fakturan, men då pratar jag med facket".


Ska jag gå dit och lämna kläderna !? eller ska jag skita i det?! haha


Kommentarer
Postat av: ..

Du ringer och talar vett med honom sen kan du be han skicka faktura och sedan prata med facket.

2009-09-07 @ 17:11:04
Postat av: fatima

faktiskt ganska omoget av dej att lägga ut en sån text robin...

2009-09-07 @ 17:15:51
Postat av: Robin

Omoget ?! för att ?!

2009-09-07 @ 17:21:46
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Terry Terry boom boom

Skita i dom!

2009-09-07 @ 18:06:36
URL: http://terranwallhult.blogg.se/
Postat av: Anonym

skita i dem xD

2009-09-07 @ 18:56:29
Postat av: Anonym

Denna jävla w*lle är en riktig skum typ! Gillar inte!

2009-09-07 @ 19:57:38
Postat av: Anonym

Säg åt han att han nog ska dluta jobba på McDonald's om han e så tjock att hN inte orkar hämta klädern själv :DHaha nörd ;)



omoget att kommentera att det är omoget XD (precis som jag gör nu)



pooz

2009-09-07 @ 20:24:28
Postat av: Anonym

skit i de och låt han skicka fakturan

2009-09-07 @ 20:31:20
Postat av: ...

messa o skriv: du kan lyfta på dig o gå några meter, jag är inte din springpojke längre. Jag har avslutat min tjänst o det vet du :)

2009-09-07 @ 20:42:59
Postat av: Anonym

Skita i det. Du jobbar ju inte där mera så vad ska han få kommendera dej på det sättet?

2009-09-07 @ 21:13:03
Postat av: Björn

Tycker att du ska ta o ringa ett trevligt samtal till honom och säga att om han skickar fakturan så kan du ringa till facket o förklara läget liksom, att kläderna ligger, som du sa det, typ 10 m från hans kontor och att han försöker krama pengar ur dej. Det går nog inte HRF, om det är det eftersom det är en restaurang, med på. Dem kommer nog att ringa ett trevligt samtal och rätta till den late jäveln..

2009-09-07 @ 21:34:35
Postat av: johanna

skit i gubben förfan :D

2009-09-07 @ 22:06:39
URL: http://johannafoorsberg.blogg.se/
Postat av: fatima

jo du jag tycker att det är omoget gjort för att det är väl bara att skriva att kläderna ligger i skåpet istället för att få det som att framstå som världens "bråk" mellan er! guuud de finns så sjuke mycket dramahoror nu för tiden att man knappt orkar läsa någon blogg längre!!!



Mvh

2009-09-07 @ 22:17:24
Postat av: Robin

men fatima din jävla tönt...

de va ju precis vad jag skrev till han, då svarade ju han att jag skulle komma ändå... de va ju själva grejen. hade han sagt "ah okej, va bra" då hade det ju inte varit nått... orka dig. sluta läs min blogg (K)

2009-09-07 @ 22:27:19
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja de ska ja din lilla BÖG!=) puss på mig själv o älska mig själv o fan inte dig:)

2009-09-07 @ 22:30:36
Postat av: Matilda

fatima är en tönt.. och robin är bäst<3 och den där jävla chefen kan ta o lyfta på arslet!

2009-09-07 @ 22:40:03
Postat av: kjhgfds

robin kan inte du skaffa qx <3

2009-09-07 @ 23:05:24
Postat av: Rebecca

DU ska skita i att ge tillbaka kläderna:)haha om man slutar på ett jobb är det väl självklart att man lämnar sina gamla jobbkläder i skåpet, man tar väl inte hem dom? och isf, VARFÖR? varför ska han ha kläderna i händerna? dom ligger väl bättre i skåpet? lägg upp ett till blogginlägg sen och skriv hur du gjorde ;D

2009-09-08 @ 15:24:06
Postat av: jennifer

Jag tycker att du skall skriva ''orkar inte , skicka du fakturan men då pratra jag emd facket '' elr vad det var du skrev -.-''

Du har dom på jobbet hur jävla svårt kan det vara för han då att gå 10 meter och hämta dom ?? ;oo

2009-09-08 @ 22:14:03
Postat av: Johanna

Bara att inte göra någonting, gå inte dit. Kommer fakturan så gå till facket. Men jag tror inte han kommer skicka någon faktura, det är antagligen mest för att hota.

2009-09-09 @ 11:05:51
URL: http://megasuperdupermegaultra.blogg.se/
Postat av: milla

Stå på dig, och gå verkligen inte dit. Tror inte han hade gjort det om det hade varit du som vart chef. Tycker att du ska skicka tillbaka det som du tog som exempel i inlägget. Jag själv sa upp mig från jobbet igår. Skönt, att kunna säga ifrån och det blev väldigt chockade över vad vi "ungdomar" kan göra :)

2009-09-10 @ 21:38:54
URL: http://dontforgettowrite.blogg.se/
Postat av: Armin

Din chef är dum i huvudet. Tyckte det var bra att du lät bli att ge honom kläderna i händerna (vem tror han att han är?), när de faktiskt redan var på arbetet.



Ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig.



Stå på dig iaf. / A.

2009-09-11 @ 20:48:08
URL: http://www.tv-producenten.se
Postat av: Anonym

Va fan är det för jävla dumheter?? Låter som en bitter person som inte är nöjd med sitt liv och önskar inneha ngn slags form av kontroll och makt. Hälsa honom att det inte är ditt fel att han inte får ngt sex!

Men en fråga; personen måste vara ung? Är personen inte det så skäms jag för honom!

2009-09-14 @ 16:04:47
Postat av: Sandra

Direkt ifrån hon som typ bor på sitt jobb ( mcdonalds ) :

De kläderna du fick när du började jobba, de fick du ifrån början alltså är de kläderna dina ! Hade det varit så att du skulle beställa en ny skjorta då hade det dragits av ifrån din lön kostnaden på den skjortan, Jaa jag vet mcdonalds är dåligt när det gäller en hel del saker, speciellt att man ska få betala för sin personalmat, samt för sina arbetskläder ! Så han har ingen rätt alls att kräva pengar ifrån dig, eller att ens kräva dina arbetskläder tillbaka.

Om vi säger att jag skulle sluta nu, va fan skulle mitt jobb då kräva tillbaka typ 10 skjortor och 5 byxor eller vad då? förstår inte grejen med att han kan med och skicka sådant sms, som jag sa !

för det FÖRSTA så får man alltid de första kläderna och för det ANDRA så om du skulle vilja beställa en ny skjorta då dras den kostnaden redan av i från din lön, vilket gör att du redan betalat för dina kläder ! såå rätt ska vara rätt..

Stå på dig sötegöte :D

PUSS

2009-09-23 @ 01:20:16
URL: http://sandracederbom.blogg.se/
Postat av: sandra

Gud vad jag kände att det blev en hel novell som jag skrev, hehe (A)

2009-09-23 @ 01:20:47
URL: http://sandracederbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0