Lila 27 okt

Idag bar många personer lila kläder för att hedra 5 unga homosexuella pojkar som tagit livet av sig i USA ganska nyligen.

Över 100 000 i Sverige gick med i gruppen "Bär något lila för att säga en självklarhet"

Jag vet av egna erfarenheter att det kan vara väldigt jobbigt i skolan som homosexuell.
Det är främst på högstadiet 7-9 som det kan vara väldigt tuff. Det är ju under den tiden man "kommer på" vem man är och utveckar sig själv och sin sexuallitet.

Även om jag inte alls var öppen under den tiden så fick man höra "jävla bög" osv...
Det hände som tur var inte ofta alls, men en gång är en gång för mycket. Kan tänka mig hur hemskt det är för de som får höra sådana ord varje dag i skolan.
Man har ju fullt upp att acceptera sin sexuallitet för sig själv under den perioden, då mår man ju inte bättre av att bli moddad för det.

Jag säger till er unga pojkar och flickor som blir moddade eller retade med skälsord som bög/fjolla/flata/gay osv, försök var straka och bry er inte om det... Tro på er själva. Personerna som kallar er sånt kommer snart växa upp och fatta hur töntiga dom var.



Här är ett tal ifrån USA.s president Barack Obama


Kommentarer
Postat av: liah

lilla gubben... folk ogillar dig för att du en fjant inte för att du e gay

2010-10-27 @ 19:20:17
Postat av: Alex

Tkr att du har helt rätt robin! folk som mobbar och säger sådanna ord säger det enbart för dem e osäkra på sej själv! jag hoppas och vet att många ser dej som en förebild till att våga vara den dem verkligen är! Det du säger ä "goodstuff" Skägg på den <3 !!

2010-10-27 @ 20:00:12
Postat av: danne

fin bild, men du ser så ledsen ut :(

man vill krama dig

2010-10-27 @ 20:24:06
Postat av: yeyye

helt rätt :)



2010-10-27 @ 21:29:38
Postat av: Isabella

du har helt rätt sötnosen :) och jag håller helt med dej ! guh va fin du är ;)

2010-10-27 @ 23:15:01
URL: http://readaboutmylifebellss.blogg.se/
Postat av: Anonym

man blir ju ledsen av den här bilden

2010-10-28 @ 00:12:14
Postat av: anton

Hej läste ditt inlägg och jag håller med dig Skit i dom som kallar dig duma saker. Men jag vet också att det är jätte svårt att inte låta bli att skita i dom orden. jag blev kallad för det hela tiden. mina bästa kompisar var dom första jag sa det till men dom acepterade inte mig. dom stack kniven i ryggen på mig. jag slutade att gå till skolan en period. men jag kom fram till i slutendan att det är inte jag som är offret det är dom som retar mig. jag kan stå för vem jag är det gjorde jag. nu är jag lycklig kille som lever för den som jag är.



Så unga pojkar/flickor strunta i orden det är inte ni som behöver hjälp det är dom själva som behöver hjälp när man säger såna saker till en person.

2010-10-28 @ 01:14:33
Postat av: Robin

Vilka dumma vnner du hade Anton! men skönt o höra att det gick bra ändå :D

2010-10-28 @ 13:48:43
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur kan man vara så jävla snygg som dig ? :O

2010-10-30 @ 22:31:18
Postat av: Anonym

vad heter gruppen

2010-11-04 @ 18:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0