Rösta

Då är det dags för mig att rösta för första gången! Var ju 17 år förra gången det var val :)
Jag har bestämmt vad jag ska rösta på!
Valet är Moderaterna!

Varför?!
Jag tror det gynnar mig som person, och min familj! Med tanke på att jag möjligtvis skaffar eget i framtiden.. Jobba kommer jag definitivt göra. Då vill man ju betala så lite skatt som möjligt.
Tycker det är tråkigt med människor som röstar på socialdemokraterna bara för att man för högre bidrag hit och dit!
Tro på er själva och gå ut i arbetslivet och kämpa lite!!!
Moderaterna försöker oxå fixa fler jobb vilket är väldigt bra för den svenska ekonomin och vår välfärd.

Mina föräldrar sa till exempel att dom fått in mycket mer pengar dessa fyra åren som moderaterna regerat, än när Sossarna va i ledningen!
Man ska väl få belöning när man jobbar och sliter hårt?!

Sen ska man självklart hjälpa folk som behöver det, men man ska inte låta dom känna sig trygga på sina bidrag!

SÅ gör som jag och Kisssie! Rösta på Moderaterna :D



Kul man kan ha med ett röstkort ;)
Regnade när jag cycklade hem, därför håret e mongo!

Omröstningen Vilket parti ska/vill du rösta på? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa snabba enkäter!


Fredrik Rienfeldth<3


Kommentarer
Postat av: Amir

fast de är ju rätt uppenbart att man som rik röstar på Moderaterna, så att du skulle göra det var ju ingen skräll direkt Vilket himla härligt så argument du hade också för att rösta på moderaterna, haha. Bara för att mamma o pappa blivit rikare ungefär....man bara fjortis.



Du vet att ungdomsarbetslösheten ökat dessa fyra år va? Att dom tagit bort pratikplatser och annat för ungdomar som gör det ännu svårare att få jobb? Eller nej, du hade ju bara lyssnat på mamma o pappa.

2010-09-01 @ 19:13:34
Postat av: Robin

Nej tänker mest på min framtid. Eftersom jag inte planerar att skaffa barn, va arbetslös eller bostadslös!



Och vadå tagit bort praktikplatser?! Vilket företag vill inte ta in praktikanter lixom ?! Grattis arbetskraft ffs :P Har väl inget med regeringen att göra

2010-09-01 @ 19:18:27
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst det har sänkt skatter för människor men vem tjänar mest på de?

LIlla Agda 80 f¨år kanske spara 500 kr i månaden med ex. Reinfelt o hans fru får ut 125000 extra om året tack vare sänkningarna, ja menar vad fan e 500 kr på ett helt år?

Höj skatterna istället så att jag slipper ex. betala 100 spänn i avgift när ja besöker min vårdcentral, har liksom redan betalat skatt för den vården o så ska jag betala ännu mer? hallå?!

2010-09-01 @ 20:12:14
Postat av: Anonym

Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så självisk att man röstar på moderaterna.. Aja det är ditt liv, synd bara att du vill förstöra för så många andra människor.

2010-09-01 @ 20:17:55
Postat av: Martin

"Höj skatterna istället så att jag slipper ex. betala 100 spänn i avgift när ja besöker min vårdcentral, har liksom redan betalat skatt för den vården o så ska jag betala ännu mer? hallå?!"



Härlig slutledning. Höj skatterna så att du inte behöver betala hälften två gånger. Det vore inte vettigare att sänka skatterna så att fler får arbete (minska arbetslösheten) och samtidigt göra så att du enbart behöver betala en gång.



Skillnaden mellan Moderaterna och Socialdemokraterna är att det ena partiet vill samla in allas pengar och dela ut dem så att alla får lika mycket, oavsett hur mycket du arbetar, samtidigt som det andra partiet vill låta var och en bestämma över sina egna pengar.



Givetvis finns där ett skyddsnät så att sjuka och framför allt pensionärer har tillräckligt med pengar genom Moderaternas politik. Huvudfrågan är - vill man att det ska löna sig att arbeta eller ska det bli dyrare att anställa vilket ökar arbetslösheten.



Sverige har världens högsta skatter och den rödgröna sidan hävdar att det fortfarande inte är tillräckligt! Istället för att lägga pengarna på sjukvård och skola så kastar man bort dessa på motorvägar i ödemarken, stängda museum och gratis bowlinghallar. Kanske vore det dags prioritera istället för att kasta bort pengarna för att sedan be om nya...



http://www.youtube.com/watch?v=rH5ap4k2hmw

2010-09-01 @ 20:40:59
Postat av: Martin

Ah, läste igenom din kommentar igen och nu förstod jag.



"Höj skatterna istället så att jag slipper ex. betala 100 spänn i avgift"



Du vill alltså höja skatterna så att du slipper betala. Låter logiskt. Vi tar pengarna från det magiska "skatte-skrinet" så att ingen behöver betala...

2010-09-01 @ 20:46:38
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=gYvhAAsaSrc

2010-09-01 @ 20:48:24
Postat av: Amir

Men du argumenterar inte ens för din sak. Alliansen avskaffade lärlingsplatser och andra bra saker som fanns för ungdomar förut. NU får man en jobbcoach, något mer meningslöst får man leta efter, men som sagt, de är ofta man röstar som sina föräldrar, istället för att bilda sig en egen uppfattning.

2010-09-01 @ 21:34:01
URL: http://www.gaybloggen.com
Postat av: Anonym

Vad syftar du på egentligen? Får alliansen sitta kvar ytterligare 4 år så har man lovat fler möjligheter till lärlingsutbildning inom gymnasieskolan, vilket jag anser vara en väldigt bra idé då långt ifrån alla är intresserade av att sitta vid skolbänken i ytterligare flera år för att bli t.ex. läkare.



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?FormatId=1&ProgramId=83&Artikel=3949286



Så, får alliansen makten vill man skapa fler lärlingsutbildningar och göra det billigare att anställa för att på så vis minska antalet arbetslösa. Rödgröna vill öka skatterna vilket gör det dyrare att anställa samtidigt som man vill höja bidragen till alla man gör arbetslösa.



Efter att ha studerat statsvetenskap på Lunds Universitet så känner jag mig tillräckligt insatt för att kunna dra mina egna slutsatser istället för att rösta som mina föräldrar.

2010-09-01 @ 21:57:20
Postat av: Anonym

För er som vill bilda en egen uppfattning så rekommenderar jag valkompassen:



http://valpejl.se/kompass?ramverk=ja

2010-09-01 @ 22:07:33
Postat av: Amir

Men dom har fortfarande tagit bort lärlingsutbildningar i första början, men har nu efter massiv kritik gett med sig.



Så du tycker det är rätt då att en fullgod högskoleutbildning eller så ska få ta en skitlön som knappt går att leva på för ett jobb? Bara för att minska arbetslösheten?



O ja har inte sagt något om att du inte har slutsatser, menade mer på bloggägaren i detta fall.

2010-09-01 @ 22:16:48
URL: http://www.gaybloggen.com
Postat av: Robin

Egna slutsatser eller inte.. Det va bara ett exempel på att jag vill rösta på moderaterna.

Skulle inte du röstat på ett parti som gav dina föräldrar 100 000 kr mer om året ?! Eller tycker du jag ska säga "Neh, jag vill att mamma och pappa ska tjäna som vilken städare som hellst, betala mkt skatt så folk kan gå till docktorn billigare" haha :P

2010-09-01 @ 22:38:28
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

allt jag har att säga är att vi bor i ett demokratiskt land, och att rösta på moderaterna är inte det. man kan jobba för de som inte kan & samtidigt ha allt som man BEHÖVER utan att vara fattig :) (och nej, jag kommer inte från en fattig familj! och nej, det behöver inte betyda att man ska rösta på socialdemokraterna!)

2010-09-01 @ 22:55:45
Postat av: Robin

Men det är ju detta som är demokrati! att svenska folket ska få vara med och bestämma hur vi ska ha det. Moderaterna ligger ju bäst till, så demokratin säger ju att moderaterna ska leda landet :)



Plus att vi som sagt har högst skatt i hela världen, vi behöver inte höja den mer :)

2010-09-01 @ 23:05:41
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Johan

Härligt att även folk i arbetarstaden gbg röstar på Moderaterna! ;) Var förresten på Gretas förra sommaren, och beställde drinkar av dig.. Du e bra söt du :) Puss!

2010-09-01 @ 23:12:27
Postat av: Amir Akrouti

Sådär som du tänker Robin gör endast överklass fjortisar och äkta divor. men ja du är ju båda så, i guess det passar dig. ÄKTA brat, och fjortis, när du är 21, tragiskt, haha

2010-09-02 @ 00:45:12
URL: http://gaybloggen.com
Postat av: Johan

Vem fan är denna Amir? Hahahah

Tror han är kär i dig Robin :)

2010-09-02 @ 01:12:21
Postat av: Anonym

kul att vi som faktiskt jobbar och sliter får lika mycket pengar på folk som går på bidrag?

2010-09-02 @ 15:07:29
Postat av: Robin

Du som är tragisk och kommenterar i andras namn :)

2010-09-02 @ 18:49:19
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

herregud, skaffa en verklighets uppfattning, moderater

2010-09-02 @ 21:04:21
Postat av: Anonym

Bubben, demokrati är så mycket mer än att ha chansen att få vara med att bestämma vilka som ska styra landet :) och ja, de flesta i detta land vill ha moderaterna i styrelsen pga att de själva vill gynna på det. om jag inte minns fel så var det väll inte så demokrati startade. i historien så har folk krigat för demokrati, men nånstans på vägen tappade vi bort meningen, för demokrati ÄR INTE EGOISM! behöver nog inte ta upp revolutioner förr i tiden för att påminna, jag tror inte du är ointelligent :)

2010-09-02 @ 22:09:17
Postat av: Anonym

Amir, är du efterbliven eller?



Det är ju inte Moderaternas fel att ungdomarna är arbetslösa, tänk på att Moderaterna hamnade mitt i en finanskris.. Men visst rösta du på Mona Muslim så kan hon unna sina musslor i det här multi kulti samhället.



Och, lärlingsutbildningarna försvann för väldigt många år sen, och då tror jag Sossarna satt..



2010-09-03 @ 11:58:30
Postat av: blau

haha, wtf typ gay fjortis wannabe blogg krig... väx upp ni är typ 21 elr mer o beter er som fucking 14 åringar...

2010-09-03 @ 15:04:12
Postat av: Anonym

visst gör dem blau, pinsamt

2010-09-03 @ 16:01:41
Postat av: Anonym

jävla borgarbracka läs på om politik ditt jävla avskum. det borde utföras etnisk rensning på personer på dig jävla fjortis äckel

2011-11-06 @ 05:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0