Morfars sambo har fått en ny lunga

Igår natt fick Lisbeth min morfars sambo en ny lunga in operarad!
Lisbeth har bott tsm med min morfar sen jag föddes så hon är som en andra mormor ungefär!

När jag var mindre mådde hon ganska bra, kunde vara ute och åka längdskidor och göra det mesta!
För några år sedan blev hon dålig! Hon var tvungen att sluta röka, det gjorde hon!
Men det var ändå försent, hennes lungor var helt förstörda!

Hade hon inte slutat röka så hade hon nog inte levt nu!
Men hon slutade... Hon har haft jättesvårt att andas, känns som att andas ur ett sugrör säger hon!
Hon har inte kunnat gå upp för trappor eller gå längre än 15 meter i sträck.
Senaste månaderna har hon haft syrgas i näsan!

Men nu har hon fått en ny lunga och hon kommer att kunna gå långa promenader!
Fan va sköönt det måste vara, att kunna gå upp o ner för en trappa igen!

Frisk lunga                                        En rökares lunga

Meningen med att jag skriver detta är att jag vill pminna er som röker att ni kommer må skitdåligt när ni blir äldre!
Det kan knappats vara värt det!
Så ni unga som nyss börjat! DET ÄR INTE COOLT! Sluta.
Och ni som rökt ett tag - Sluta nu, ni har inget att vänta på!

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra inlägg! =)

Gillar din blogg <3

2009-08-04 @ 22:17:16
URL: http://misswivel.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra att du skrev det, men som du säkert förstår e det ju inte bara o lägga ifrån sig ciggen och så är allt frid och fröjd.

du kunde ju typ skrivit med om hur man kan göra?

Vart man ska bege sig för att få hjälp osv,

bara en grej jag tänkte på. inget negativt menat.



2009-08-04 @ 23:22:59
Postat av: Jonas

Jag som kom precis in från en rök haha

2009-08-05 @ 01:19:11
Postat av: Robert

Hoppas att allt går bra med din morfars sambo. Jag har aldrig förstått varför människor vill röka, det verkar inte trevligt alls =/. Fast min far röker ändå, han bryr sig inte om sin hälsa :S.

Postat av: Pontus

Åh fan, låter inte bra det!

hoppas att hon blir bättre iallafall! :)

och du skriver jävligt bra, så sant!

Röka för att man tycker att det är coolt, så jävla fult.

Man dör bara av det..

take care mannen!

2009-08-05 @ 02:43:23
URL: http://pontusingeby.se
Postat av: Emma!

Gud vad bra skrivet hörru! =)

hoppas allt fixar sig med din morfars sambo =)!

puuss!

2009-08-05 @ 12:04:37
URL: http://emasi.blogg.se/
Postat av: Victor

Ajdå, nu blev jag lite äcklad av mig själv

2009-08-06 @ 00:46:22
URL: http://vipee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0