Ska söka jobb i veckan.

Nu ska jag strax sova. Känner mig inte så jättetrött, men klockan är mycket.
Har en ny vecka att se fram emot. Mina planer är att gymma, sola, hälsa på Elin o Jennifer på deras skola, ta tag i mitt jobbsökande ordentligt.

Jag slutade mitt telefonförsäljningsjobb för 2 veckor sedan, eftersom lönen var så dålig och jag tröttnade på det.
Lönen var en provitionslön och jag fick 50% på allt jag sålde. Jag sålde mellan 0-900 kr. Kan tänka mig att genomsnittet var ungefär 250 per dag. 125 kr om dagen kommer man ju inte så långt på, iaf om man bara jobbar 16 dagar i månaden.
Så jag slutade, blev blåst av dem på köpet. Ska tydligen få min sista lön (det jag sålde i december) om 3 månader.
Det stod tydligen i anställningsavtalet, men det avtalet fick jag aldig skriva på, frågade typ 5 gånger men dem kom med olika bortförklaringar.
Aja, får jag inte den lönen om 3 månader så fan kan dem räkna med att jag är arg.

Så just nu skulle ett nytt seriöst jobb inte sitta fel. Så får söka järnet denna veckan.



På fredag och Lördag blir det fest!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till bejbi me jobbsökandet:)! Och vi ses väl på Fredag på parkan hoppas ja;)! <3

2009-01-26 @ 14:02:48
Postat av: Tips

Visst du bryr dig säkert inte bara du får dina pengar. Vill du ha payback "bara för att" så gå till facket, även fast din förra arbetsplats inte har kollektivavtal med något fackförbund. UNIONEN går du till, och förklarar läget. Du har dina skyldigheter som medarbetare (ja du vet, att du ska sköta dig på jobbet blablabla), men också dina rättigheter, att få lönen så sent är inte alls okej. Jag hade flugit i taket.



Många unga orkar inte ta tag i missförhållanden för de tänker "ässch..." men jag tänker alltid på nästa person som kommer som får gå igenom samma skit. Jag har jobbat som telefonförsäljare 8 månader med provisionslön enbart innan jag gav upp. Men detta var under gymnasiet...fick ibland ihop 1500kr/månad, vissa dagar gick jag ifrån utan att ha fått en krona. Som tur är har de lagt ner verksamheten, just callcentret.



Och nu med finanskrisen som ställt till det...svårt med jobb nu....jävlar...



Ta detta som en bra erfarenhet och låt ingen köra med dig.



Stå på dig!

2009-01-26 @ 23:52:38
Postat av: Elin! <3

BIH! Du är duktig som söker jobb! :D Och det blir ju inget Strömma denna veckan! :((( Men det tar vi nästa! :D OCH på fredag äger vi parkan my love <3<3

2009-01-27 @ 01:14:37
URL: http://ejungnell.blogg.se/
Postat av: Robin

tack för tipset! men jag är inte medlem i facket ju.

kanske går ändå... dem har faktist blåst mig... (A)

2009-01-27 @ 01:27:27
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Tips

Jo det ska gå! Egentligen kan de säga: du är inte med här, så vi kan inte hjälpa dig.



Men med tanke på att just telefonjobb, då är man medlem i UNIONEN. Tänk då alla de som kommer till boomerang..... och får gå igenom samma sak. Då vet Unionen redan vilka de är och kan försöka få ändring.



Ring unionen tyckerj ag.

2009-01-27 @ 13:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0