Min första vinprovning

Vi provade 4 viner idag. Två vita och två röda.
Det var svåårt, vi skulle beskriva doften, smaken och utseendet! Inte så jävla lätt att bedömma vad vinet luktar.

Men 2an tyckte jag luktade vanilj, vilket läraren också sa sen.. Samma sak med 4an som jag tyckte luktade svartvinbär.
Så lite duktig var jag allt=) haha.


De två vita vinerna var ifrån samma distrikt (sydafrika), skillnaden var druvan.
Första var Sauviogn blanc och andra Chardonnay... Gillar inte vin så mkt, så kan inet säga att nått var spec gott. haha.
Tredje vinet (det röda) var gjort på druvan Gamay... Inte alls gott.
Fjärde lukatde gott, men smakade inet lika gott. haha.

Dessa viner kostade runt 70-90 kr flaska... PÅ Fredag ska vi testa DYRA viner :O nice. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0