Rökning

Det har nyligen gjorts en undersökning som visar att 43% av tjejer som går andra året på gymnasiet röker.
Fan det är helt sjukt! Jag som trodde rökningen va påväg att försvinna mer och mer.
Kan tänka mig att det har med festande att göra, ungdommar börjar festa allt tidigare och det är där dom fastnar även för rökningen.

I artikeln jag läste så tog dm också upp att Kissie är en bra förebild i detta fallet!
Det stämmer ju, hon är riktigt grym som inte röker ;) haha.

Jag förstår mig inte på varför folk börjar röka. Okej, om man har blivit beroende och har svårt att sluta. Men att bestämma sig för att man ska börja med det?! Då är man ju bara ung och dum.
Nackdelar:
* Skadligt för hälsan
* Dålig andedräkt
* Man för gula tänder
* Ansiktet åldras fortare
* Det kostar onödinga pengar

Fördelar:
*
*
*
(Någon läsare som har nått att fylla i här ?! )

Ajabaja Prinsessan :P



Kommentarer
Postat av: kungtessmo

FÖRDELAR: Socialt, stoppar tårarna om man är ledsen, lugnande i stress, tidsfördriv om man väntar på bussen eller långt att gå, och man är cooo0000000000l som fan, haha nee skojja <3

2010-11-23 @ 19:03:02
URL: http://tessmo.blogg.se/
Postat av: Sajmon

Håller med "tessmo" om att det är socialt och minskar stress, man får även en lite energikick ifall man är trött :p .. dock är nackdelarna fler och mycket värre. Tror de flesta äldre rökare, precis som jag vill bli av med sitt hemska beroende!

2010-11-23 @ 19:17:14
URL: http://www.nattstad.se/simonofsweden
Postat av: emilio alex milton casanovik

ökar förbränningen! :D haahaha.

2010-11-23 @ 19:55:21
URL: http://stockholmshetaste.se
Postat av: Anonym

det märks att du inte röker du ser så fräsch ut

2010-11-23 @ 20:12:39
Postat av: Anonym

jag är uppe i ett paket om dagen, ändå så har jag inga gula tänder, luktar gott (tacka vet jag body butter!) och det får jag jämt höra. antar att det är någon här som har gått på att alla extremfall är vanliga, eller så är jag bara unik ;)

2010-11-26 @ 20:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0